Nyomás ellenőrzés:

A tartály nyomását a hátoldalon lévő gumivédő levétele után egy autós szelepen keresztül tudjuk ellenőrizni.

1,3 – 1,5 Bar között kell lennie a légnyomásnak, ezt a tartályon lévő matrica is mutatja.

Ellenőrzés előtt húzzuk ki a konnektorból a terméket és nyissunk ki egy csapot, hogy valós értéket kaphassunk.

Ezt az ellenőrzést 3 – 4 havonta érdemes megismételni, a szivattyú megfelelő működése érdekében. Mint a képen is látható a mérést egy külső manométerrel kell végezni, ugyanis a szivattyún lévő óra nem a légnyomást mutatja, hanem a rendszerünk víznyomását. A szivattyú gyors ki – be kapcsolása erre a hibajelenségre utalhat! Ha a szelepen keresztül víz folyik ki, akkor kilyukadt a membrán.

 

 

Csőrendszer kialakítása:

Szívó oldali csőrendszert nem szabad 1” (egy col) alá csökkenteni. Ez nagyon fontos! A nyomó oldali részt lehet szűkíteni. KPE csövet ajánlott használni, melynek a végére lábszelepet kell szerelni.  A szívócső hosszát úgy kell beállítani, hogy a lábszelep ne érjen le a kút fenekére, legalább 50 – 80 cm – el magasabban legyen.

Telepítés:

A házi vízműveket és a kerti szivattyúkat egyaránt védett – száraz helyen kell telepíteni. Védeni kell a lelocsolástól, időjárástól, fagyoktól. Ezek a termékek IP44-es védelemmel vannak ellátva, ami a fröccsenő víz ellen nyújt védelmet. Vízaknában, vagy egyéb párás – nedves, szellőzés nélküli helyeken könnyen kicsapódik a pára, ami a csapágyak és az elektromos motor meghibásodásához vezet! Ezen hiba kiküszöbölésére javasoljuk, hogy jól szellőző helyen telepítsék a készüléket.

 

Szárazon futás:

Házi vízműveknél, de még sok esetben kerti szivattyúknál is fontos, hogy a termék el legyen látva szárazon futás elleni védelemmel. Hibás lábszelep, a nem megfelelő szívócső, a fals levegőt szívó – rosszul tömített csatlakozások vagy akár a nem megfelelő légnyomású tartály is okozhat ilyenfajta meghibásodást. Ilyenkor a belső alkatrészek megolvadnak – eldeformálódnak. Ennek következtében a szivattyú nem éri el a kikapcsolási nyomást, vagy rosszabb esetben a motor megszorul és akár le is éghet. A hiba kivédésére javasoljuk a BRIO 2000-M nevű elektronikai ellenőrzési rendszer telepítését.

Téliesítés:

A fagyások elkerülése érdekében a szivattyúból és a tartályból érdemes minden vizet kiönteni. Amennyiben a tartályban megfelelő a légnyomás úgy autómatikussan kinyomja a tartályból a vizet (lásd „Nyomás ellenőrzés”), így már csak a szivattyú részt kell vízteleníteni.